Összes oldalmegjelenítés

Saját bloglista

Népszerű bejegyzések

2008. február 5., kedd

Visszatérés?

Roppant elkeseredett voltam, ott munkált bennem a sok kérdés jövőmet, jövőnket illetően.

Ideges voltam, feszült.

Ebben a hangulatban ért Angéla kategórikus kijelentése:

- Ebben a házban nem lesz több dohányzás!- és kávét sem vagyok hajlandó adni.

- Tudtam, ez kizárólag nekem szól.

- Amíg volt tartalék cigim, nem volt baj. Amikor elfogyott, akkor kezdődtek a problémák.

- Harminc éve dohányzom, tudom mit okozok ezzel magamnak és a környezetemnek. Mea culpa

Kegyetlenül szenvedtem a cigaretta hiánya miatt. Időnként, amikor a húgaim jöttek látogatóba, velük hozattam magamnak egy-egy dobozzal. Amikor ezt Angéla látta, felindultan jelentette ki, ha továbbra is cigarettázom, akkor ő elköltözik otthonról, én is mehetek, ahová akarok.

Rám zárta a házat, hogy ne juthassak cigarettához, amikor elindultam volna, utamat állta, erőszakkal visszatartott.

Aranka tanúja volt ellentétünknek. Angéla is én is hajthatatlanok voltunk. Én úgy éltem meg mindezt, mint akit megaláznak, semmibe vesznek.

Angéla kijelentette, hogy mehetek a húgomhoz, ő elnézi az én hülyeségeimet. Aranka valóban felajánlotta segítségét, látva szenvedésemet. Szolgálati lakásuk mellett volt üres szolgálati férőhely, ahol segíteni tudja önálló életemet, további gyógyulásomat, felépülésemet, amíg csak szükség van rá. Újból elhangzott az ultimátum. Egy új önálló élet mellett döntöttem.

Döntésemet minden drámaiságot mellőzve közöltem Angélával.

Ekkor hangzott el tőle először, a „Felcseréltél bennünket egy szál cigarettára”- szlogen-

ami nagyon jól hangzik, a családja körében is eladható volt, csak az igazsághoz semmi köze, mint, általában a reklámok esetében.

Volt időm átgondolni egész házasságunkat, már tudom:

megszámlálhatatlan önpusztítási kísérleteim az évek során- jelzések voltak, hogy valami nincs rendjén, a mi kapcsolatunkban, valami nem úgy működik, mint, ahogyan kellene.:

Minden hangos szóváltás, veszekedés nélkül összeszedelőzködtem

Angéla rendes volt összecsomagolta a ruháimat

Megegyeztünk, hogy mit hozhatok magammal, hogy az alapvető dolgok rendelkezésre álljanak az önálló élethez.

Egy nap alatt otthonossá varázsoltuk az én kis búvóhelyemet társammal, Papi kutyámmal

Megkezdtük önkéntes száműzetésünket.,

Nincsenek megjegyzések: