Összes oldalmegjelenítés

Saját bloglista

Népszerű bejegyzések

2008. február 19., kedd

Egy boldogságkutató gondolatai

Egy idő óta nem esik jól tükörbe néznem.

Nem, mintha elégedetlen lennék külsőmmel, inkább az arcomon megkötött fájdalmas vonások riasztanak.

A boldogság, öröm, a jókedv rövid időszakokra rám talál, de amilyen gyorsan jött, ugyanolyan hirtelen odébbáll.

Én pedig itt maradok riadtan, mint az út szélén autóból kitett kutya, akivel a gazdája nem törődik, sorsára bízza.

A múlt év másik meghatározó könyvélménye Howard C. Cutler: A boldogság művészete című, a Dalai Láma gondolatait összefoglaló könyv.

Eredetileg Nóra unokahúgomat ajándékoztam meg vele ballagása alkalmából, aki ugyanolyan törékeny, visszahúzódó, érzékeny lélek, mint magam vagyok.

Régóta szerettem volna tudni,hogy a keleti kultúra hasznosítható-e a számomra,hogy rá találjak egy maradandóan boldog életre.

Nagy várakozással láttam hozzá az olvasáshoz.

Két nap elegendő volt,hogy átrágjam magam rajta.

Lebilincselő olvasmány volt, került minden tudományos, a hétköznapi ember számára érthetetlen okfejtést.

Az olvasást követő időben elmém úgy viselkedett, mint egy kérődző állat.

Amit napközben gyorsan felfalt, pihenés közben alaposan átrágott,hogy emészthető legyen.

Én is energiát, lelki muníciót vártam tőle nehezebb napokra.

Nem kellett újra- és újra belelapoznom a könyvbe, elegendő volt a könyv borítójáról szelíden visszatekintő ember szemébe néznem.

Életem során, az emberekkel való mélyebb kapcsolat kialakításában, a kommunikációban mindig nagyon fontos szerepet tulajdonítottam a szemkontaktusnak.

Ha valaki nem néz a szemembe, amikor beszélünk, találkozunk, már eleve bizalmatlanná tesz iránta.

Nézz a szemembe

Nézz a szemembe! pillantásunk összeér,
Mint barátsággal egymás felé nyújtott tenyér.
Tenyeremben érzem tested minden rezdülését,
Szíved ritmusát,
Ered lüktetését,
Melegséget, ami barátságot sejtet,
Magában hordoz minden sejted,
Vagy nyirkos, hideg hűvösséget közvetít kezemnek,
Amit akaratod előlem el nem rejthet.
Szorításod jelzi határozottságodat.
Az okozott fájdalom durvaságot mutat
A puha, lágy érintés gyengédségről árulkodik,
A simogatás mozgásba hozza tested, lelked energiáit.

Nézz a szemembe és megtudod, kivel állsz szemben

Ha a pillantásból jóság, barátság, szeretet jut eszedbe,
Őszinteség,
Szemed ne hunyd be!
Tekinteted ne fordítsd másfelé!
Hagyd, hogy energiám legyen lelkedé!

Légy nyitott, bátor mások szemébe nézni!
Többet mesél az rólunk, mint egy önéletrajz,
Vagy a szomszéd néni.

Nincsenek megjegyzések: