Összes oldalmegjelenítés

Saját bloglista

Népszerű bejegyzések

2008. január 30., szerda

Társadalmi közérzetem

Valójában Lóri fiamnak és kortársainak szántam versemet,afféle útbaigazító táblának,mert nyugtalanított egy-egy megnyilvánulása,gondolata saját jövőjéről.

Tréfásan,a: -Mi leszel,ha nagy leszel? kérdésre milliomos.-volt a válasz.

Tudtam,hogy az ő szemében a pénz mennyire fontos szerepet játszik,sosem szerettem volna túlzottan anyagias szellemben nevelni.

Amióta tizennégy évvel ezelőtt egy család lettünk,az első két- három évtől eltekintve ,mi is rohantunk a pénz után.

Sajnos sosem értük utól.

Mindketten pedagógusok voltunk a tiszadobi gyermekvárosban, egy-egy válás után mindent a nulláról kellett kezdenünk.

A pedagógus fizetésből a számláinkat is alig tudtuk kifizetni,nem hogy otthont teremtsünk a családnak.

A gyermek pedig azt látta, hogy szülei önsanyargató módon próbálnak pénzhez jutni, igazi „lúzerek.

Majd Ő megmutatja,hogyan lehet könnyen néhány év alatt jólétet teremteni.

Gondolatai aggodalmat keltettek bennem.

Mélyebb beszélgetésünk az élet dolgairól már régóta nem volt.

Ha megkérdezett,mindig szívből,őszintén mondtam el a véleményem,kerülve a kioktatás vagy a:

-Bezzeg az én időmben!”felkiáltással kezdődő eszmefuttatás látszatát is.

Keveset tudok fiam valódi gondolatairól.

Újra-és újra előjön a:

-Hol,mit rontottam el?-kérdése,érzése.

A világ, melyben ma élünk ,gyakran hányingert kelt bennem.

A „Győzikék, Annácskák,Balázsok, Mónikák valóvilága, a politikai elit képmutatása nagyon távol áll tőlem.

Az a fajta intézményesített acsarkodás,széthúzás, ellenségeskedés,ami Magyarországon van,rossz érzéseket vált ki belőlem.

Beletörődöm,hogy minden évben azt hallom,Most még rossz nekem,nekünk,de egy-két év múlva jobban fogunk élni. De a család,ha bajban van,összefog.

A nagy család, Magyarország,azt látom,hogy szétszakad, egymásra mutogatnak családtagjai.

Már a trágárság és durvaság is megbocsátható magatartásnak számít.

A csendes többség véleményére pedig nem adnak azok, akiket azért választottunk,hogy a mi véleményünket, érdekeinket képviseljék.

Olyan jó volna már egy kis csend,hogy meghalljanak bennünket is!

Talán kalákában felépíthetnénk magunknak egy szebb Magyarországot!

Nincsenek megjegyzések: